neljapäev, veebruar 07, 2008

kohv

Täiesti juhuslikult sattusin lubatu asemel hoopis youtube'i videosid vaatama. Ja mis ma leidsin?! Eks ikka viimase aja teema - kohv!
See on midagi ideaalilähedast (või noh, kohvimeistrid teevad üldjuhul koguaeg ainult selliseid) ja see plärts-plörts osa(29 ssekundist 55dani) on midagi sellist nagu meil kästakse teha. On vahet märgata? Ja kui seda käe siputamist harjutada ei lasta, siis ei hakkagi seda kunagi oskama:(
Siin üks lõbusamate kommentaaridega klipikene;) Lohutav, et isegi parajatel osavkäppadel piim iga kord isemoodi välja tuleb, mis tähendab, et kogu cappuccino siis ka. Mis tõstatab minu jaoks küsimuse - miks nad seda kohvikaunistamisasja 'latte art' kutsuvad? Mina olen nelja erineva õpetaja käest (kellest 2 peaksid päris profid baristad olema) kuulnud, et espresso esimesena ja piim teisena järjestuses teeb kokku cappuccino, latte on piima sisse kallatud espresso. Või on siinkohal ikkagi mõeldud lihtsalt 'piima kunsti'(sest jah, eks see piimaga jändamine seal ainuke kunst olegi)? Sel juhul ei mõista ma, miks ingliskeelsed inimesed mõnedel juhtudel kasutavad muukeelset sõna, mõnedel mitte, nagu jumal juhatab.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ma olen ka seda asja veidi uurinud ja püüdnud mälerdada aasta tagasi. Nii palju, kui mäletan, siis see ongi "piima kunst". Siis tulid mul südamed ja lehemoodi asjad välja.. Muretseks koju värgid, aga tee on juba nii sisse juurdunud.

Suule ütles ...

Ma ei imesta üldse, sa oled alati käeliselt andekas olnud(ja muidu ka)!

Minust pole siiani kohvijoojat saanud. Viimati kui terve tassitäie tarbisin, hakkas kõhus keerama. Kui tihedamini juua, siis ehk ei hakkaks, aga alguses on siis vist koguaeg paha.

Kuidas su reis läks, muide? Kui sa pole sellest veel mujal kirjutanud(ma kohe uurin..).

Anonüümne ütles ...

Su veres on äkki vähe kofeiini. Mate teelt kohvile üle minna, ja peaks töötama. Aga mina ka ei tea, ma joon kohvi vaid siis, kui pakutakse.

Reisist pole ma veel kuskil kirjutanud. Oli naljakas, muud ei midagi.

Suule ütles ...

Kus sa käisid, mis tegid ja keda nägid?:)

Kui sa siia tuled, siis ma pakun sulle kohvi:) Võin sulle ühe mocha teha, need on suht lollikindlad;) Ja üldsegi, olete välja mõelnud/kokku leppinud, millal tulete?

Anonüümne ütles ...

E-L pidi mulle meili saatma, kui teada saab, mis päeviti loengud on. Järgmise nädala jooksul peaks vastama.

Stockholmis käisin. Sugulaste juures, nagu ikka. Nad on mures minu heakäigu pärast (et gap-year ei veniks). Nad korraldasid suure õhtusöömaaja tigude , nimesiltide ja võõraste snoobidega. Vägagi üleelatav, kui nad poleks püüdnud mind mehele panna. Vägagi piinlik, aga eelkõige humoorikas :D

Vähemalt on mu noorima sugulase uus korter imelises kohas (ajalooline rajoon munakivide ja jalgratastega). Vähemalt on mul nüüd luba tema korteris elada, kui ta ära on. Kui ma ainult selgeks saaks, kuidas sinna saada :p