pühapäev, detsember 23, 2007

matemaatika

Ma olen praegu äärmiselt numbrite lainel. Õppisin tööl jälle, kuidas päeva lõpus cash-up'i teha. Päris lõbus, nagu mäng:) Üldse on nii naljakas, et kuna ma iga päev koguaeg rahaga jändama pean, siis on raha minu jaoks muutunud paberi- ja metallitükkideks, millel on numbrid peal. Nagu kasiinodes nood žetoonid. Vaatan seda nüüd hoopis teise pilguga. Ei tunne, kas seda on vähe või palju, sest noh, vahet pole, nagunii pole see minu oma:P Need on ainult numbrid, mitte väärtus. Täna nägin ma esimest korda 100-eurost. See tuleb ajalukku üles märkida;) Kui suur on üldse kõige suurem olemasolev € ühik? Ma polnud enne päris kindel, kas 100-sedki olemas on, nüüd tean vähemalt, et on.

Ja kuna ma tööl viimase asjana rahaga jändasin ja ka oma viimase palgapaberi kätte sain, siis tuli tuju oma "kassa" ka üle lugeda. Ma küll ei pea kaardimaksemasinast mingeid z-totals'i kviitungeid ja muid selliseid asju välja laskma, aga natuke saab sama süsteemi kasutada küll. Võtame näiteks, et kui kassas peab float koguaeg 300 olema. Mina võtan enda jaoks, et float=üüriraha e. 230 €, kuigi teine võimalus oleks võtta, et float= see raha, mis koguaeg rahakotis on, aga see on liiga juhuslik number. Igatahes, Totals-float= cash to office. Ehk kogu raha-üüriraha=säästud ja pidevalt kasutuses olev raha. Nii lihtne ongi. Nagu esimese klassi matemaatika. Ma ei saa aru, miks nad seda nii keeruliseks peavad... Kui teada, mis paberid ja kust välja tuleb lasta (arvutist 2 erinevat, kaardimakse masinast 2, ja krediitkaartidelt 2, gift voucheritelt 1, aga seda masinat me ei ole veel kasutanud), ja milliseid numbreid nendelt otsast otsani nummerdatud lipikutelt kasutada tuleb, on asi lihtne - tuleb ainult paberitelt numbrid kokku lugeda ja siis kopikad-paberitükid kassast... Ja siis see kõik paberile kirja panna.
Näiteks minu Plutoga mündirahakoti kohta tuleks aruanne selline:
1c - 0.12(12)
2c - 0.22(11)
5c - 0.55(11)
10c - 0.90(9)
20c - 1.40(7)
50c - 3.50(7)
1 € - 8.00(8)
2 € - 14.00(7)
Totals: 28.69 (See on juba päris häiriv hunnik kolinat kaasas vedada, peaks ta kuidagi paberistama:P)
Ainult hooletusvigade tegemise võimalus. Mis minu puhul muidugi väga haruldane pole...

Tegelt on väga tore, et kõik asjad järk-järgult tulevad. Et kõigepealt õpid ära, kuidas kassamasinat kasutada ja cashiga ümber käia, siis pangakaartidega, siis kuidas staffi soodustusi sisse panna ja muidu kustutamisi ja ümbertõstmisi teha...

Oh, peaks oma tsekimajanduse ka sisse arvestama(, aga kõigi asjade kohta mul tsekke nagunii pole ja sellega oleks liiga palju jamamist ka, sest mul pole ju raamatupidamisprogrammi, kuhu ainult numbrid sisse panna, ja Exelit ma eriti ei armasta). Ja kõik saadud(ja saamata) palgad tuleks kokku arvestada ja siis kulutused maha lahutada. Saaks teada, kui palju raha mul olema peaks. Ja siis "abirahad" maha arvestada. Ja ma ei taha teada, kui paljuga ma tegelikult kahjumis olen... :S

Huvitav, kas mulle meeldis lapsena "Panka" mängida. Ma väga ei usu, sest kui me näiteks vaheaegadel Memme juures "Elu" mängisime, siis pankur ja rahategija oli Tauri, mina olin lihtsalt pätakas:P Ja tükike meie "IlmSUsi" ajalehe nimest:P Aga sente kokku lugeda ja kümnestesse pakkidesse jagada või muud sellist nipet-näpet jändamist on mulle meeldinud teha küll:) Vahepeal on hea ülevaadet omada.

Muide, erinevaid variante Suulest: Mary ;) , Sue Ellen, Suele, Sou, Sula, Sue, Suila, Suuille, Suuile, Suille. Ja igal nädalal olen rota's erineva nime all:P Nii et päris lõbus on ennast otsida, kui ei tea, mis seekord välja on mõeldud:)

Ja nende paari päeva kohta, kui ma siia midagi ei kirjutanud: töö, söömine, magamine paar pikka ja mõnusat jutuajamist Monikaga köögilaua ääres teed (või Johni toodud veini:) lürpides.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Je ne comprend rien. Keeruline.

Suule ütles ...

Lihtlabane;)