kolmapäev, august 29, 2007

Tänase TOP5 kronoloogilises järjekorras

Kuna täna pole kedagi, kes kajastaks minu muljeid filmiprogrammist, pean ma seda ise tegema.
Ja top 5 on lihtsale selle pärast öeldud, et see kõlab kuidagi paremini. Ja ega keegi ju ei tea, et need on ainukesed filmid, mida ma täna üldse nägin:P

1. Kõrvitsalõikumise ajal vaatasin ammu videosse võetud "Reconstructioni" ära. Nägin seda teist korda, aga ikka ei saanud päris aru. Vaatan kunagi veel. See tekitab mingi müstilise tunde, kui ma aru ei saa. Ja see on mõnus, kui arusaamatus ei tekita tunnet, et ma olen lihtsalt loll, vaid et on tegu millegi kummalisega:) Kui hinnata saaks kahest viieni, annaks 4,5 vist. Aga mulle ei meeldi nii kitsas vahemik!

2. "Munk, kes otsis armastust" /(Act Normal) on ainuke film festivali programmist, mida on varem telekast näidatud. Aga kuna minu telekavaatamisega on lood nii, nagu nad parasjagu on, pole mina seda loomulikult näinud. Film oli iseenesest selline tore ja kena ja üldjoontes meeldis mulle, aga midagi jäi nagu puudu. Kuna see oli esimene film, mida hindama pidin, sai see natuke kõrgema hinde, kui oleks väärt olnud ehk nelja.

3. "Jesus Camp" oli väga närviajav film. Kui õhutatakse lastele ajupesu tegema, siis tekib mul tahtmine need sadistid maha lüüa! Seda oli valus vaadata. Kui ma omas kodus oleksin olnud, ja mitte võõraste inimeste vahel keset pingirida lõksus, oleksin mitmel korral näiteks kööki "võileiba tegema" läinud. Õpetage, jah, lastele, et mis see 0,6 kraadi temperatuuritõusu ühe aasta kohta ikka ära ei ole ja et evolutsiooniteooria õpetamine koolis on täielik totrus! Ai raisk, tagasi mõeldes lähen ma veel rohkem keema, kui seal kohal olles. Näed siis nüüd, saab küll mind ka vihale ajada. Aga küll ma varsti unustan.. Mõtlesin saata Jürgensteinile meili, et täitku igasuguste mõttetuste asemel parem selle filmiga oma tunde, sest ega ta ise vist ühtki uuemat filmi üles ei leia.

Sellist filmi vaadates tekib hirm, et reaalsuses on neil tohutu võim. Nad nakatavad lihtsameelseid oma fanatismiga ja kuna neid on juba praegu nii palju ning "tekib" koguaeg juurde, on varsti kogu USA poliitika nende käpa all. Ja mida saab ülejäänud maailm ära teha, kui Ameerika lööb käega kõigile vähegi jätkusuutlikele (ma tean, et see kõlab jubedasti, aga pole midagi teha) ettepanekutele, sest nende juhtideks on absoluutselt kahtlemisoskuseta ja mõtlemisvõimeta fundamentalistidest ..(ai kuidas ma tahaks öelda idioodid, aga see poleks vist poliitiliselt korrektne) inimesed. Tuleb loota sellele, et sealkandis leidub ka neid, kel ajud alles...

Ja kurat, kogu filmi ajal kopsis mul kuskil peas see pidev kahepalgelisus. Et maailm on ikka nii hukas ja ainult meie saame seda paremaks teha. Aga kõige parem on ikka see, kuidas nad sõnas kategooriliselt teaduse vastu on, ise samal ajal uksest ja aknast kõike teaduse poolt ja tänu teaduse arengule leiutatut-toodetut endale krabavad. Ja ma usun, et Jumala antud toit ongi see, mida Macis pakutakse! Ja kui see esimutt mainis juba suhteliselt filmi alguses midagi pahadest suurtest paksudest inimestest, kes ainult laisklevad kodus (kusjuures rõhutatud oli lause esimene pool) siis polnud ma üldsegi ainuke kogu kinosaalis, kellel naeruturtsatus üle huulte tuli, vaadates seda kindlasti üle 100-kilost naist..
Ohkuivastikikka!:S

4. "Once" oli mõnus iiri muusikafilm. Hubane ja armas, piisavalt ebatraditsiooniline, et mulle meeldida:) Meeldis, et polnud mingit ühte suurt probleemi, mis igavust oleks tekitanud, meeldis, et nad olid sellised veidrad ja elasid suht ühe päeva kaupa. Ja tolmuimejaga keset linna jalutada nagu koeraga on Iirimaal täiesti normaalne:D Ja tolle kuju juures kavatsen ma tulevikus pilti teha. Muidugi juhul, kui ma üldse Dublinisse satun.. Ja alguses tundus mulle, et nende aktsent hakkab mulle kõvasti arusaamatusi tekitama, aga harjudes polnudki nii hull enam:)
Selle filmi lõpus ei saanud enam aru, kas see värisemine-tõmblemine tuli külmast või muusikast:P

5. "Ämblikliiliad" olid enne algust minu eelarvamuse ohvrid. Aga tegelikult vääris hinnet 5! Ja ei saa öelda, et kõik asiaadid ühte nägu on. Kuigi võib-olla oli sellesse filmi just kõige erinevamad tüübid kokku kogutud. Aga mulle meeldisid need sümbolid, seosed, idee.

Tänaseks kõik, kaunist õhtu jätku! Nagu ütlevad ilmateateneiukesed tavaliselt. Prrr, huvitav, mitu miinust täna ka oli? Sest kasukas oleks ära kulunud küll. Aga kus sa ikka jalutad suvepäeval kell pool viis mantliga linnas ringi:P

Kommentaare ei ole: