laupäev, aprill 14, 2007

Küpsuseksam 2007

Oh, milline raiskamine. Täna polegi muud teha saanud, kui kirjandit kirjutada, siis paar tundi selle kallal vigiseda ja siis üks totter film(mida aasta pärast kirjandis kasutada:P) sai ka ära vaadatud.

Aga no kirjand... tõepoolest. Ma pole juba ammu nii halba kirjandit kirjutanud! Ma tean küll, et see pole esimene kord, kui ma seda ütlen, aga seekord ma mõtlen seda ka päris päris tõsiselt. Jääb üle vaid loota, et mingid Kapa-Kohila vanatädid loevad seda ja arvavad, et "väga tore jutuke". Ma olen oma komadega ka juba täiesti segi aetud. Kas selles Kapa-Kohila lauses on seal "ja" ees ka koma veel? Täiesti absurd:S Minu kirjandi nimetus võiks olla pigem "familiaarse sõnastuse ja stiiliga osaliselt ilustatud raamatu/filmitutvustus ja -kriitika rohkete grammatikavigadega". Kurat, isegi selle lause genereerimine võttis mul vähem aega kui mõni kolmesõnaline lihtlause kirjandis. Ja eile õhtul ma veel mõtlesin korraks, et tegelt on ikka väga šeff tunne minna täiesti relvitult (jällegi v.a veepudel komisjonitädi uputamiseks, pastakas torkamiseks ja passi teravad ääred pea maha lõikamiseks;)), ses mõttes, et mitte kellegi ega millegi muu kui enda peale lootmata, aga jah, kuhu? Oma saatusele vastu?:P Aga ausalt öeldes polnud täna mingit suurejoonelist eksamitunnet ega midagi, nagu igasugune tavaline arvestus või kontrolltöö, kui ei tea, mis küsimused tulevad ja kas mõnele annab ka oma peaga mingit mulli vastuseks mõelda. Aga H. teeb meile rummi välja, kui ta 90 punkti saab:D Pika kirumise peale tundus talle, et ikka veel hullemini läks, kui ta alguses arvas, ja lasi lati 10 punkti võrra alla, nii et seda rohkem lootust on:)

Homme näitab (vist) Draamateater jälle oma etendust, mille pealkiri on sama nagu sellel jutul siin, ainult 7 asemel on vist 5, kui ma õigesti mäletan. Njah, ebakindluse ja lolluse eest võiks punkte juurde anda. Uus stiilipunktide kategooria. Järgmiseks aastaks harjutades tuleks proovikirjandi teemadesse toppida rohkem selliseid arengupeetusega inimestele mõeldud teemasid nagu "Rohkem lollust, parem tulemus" või "Kunstiteosed, mis on muutnud mu ellusuhtumist" või "Puuviljad, mille söömine tõstab mu tuju"...

Need rohelised õunad ei olnud head. Aga apelsin oli:) Ma ainult apelsinidele loodangi nüüdsest.

PS! 28. aprillil kell 19.00 on TV1000 peal film "Chapter 27". See on Lennoni-Chapmani värgist vist.

Hiljem: Vene keeles kirjutajate teemad meeldisid minule palju rohkem. Need olid hoopis kirjanduse-, kunsti- ja elukesksemad. Kui eestikeelsete teemadest oli 2,5 enam-vähem sellist, mille hulgast valida, siis venekeelsetest leidsin 10st teemast 6 päris head.
Niisiis: 1. On raamatuid, mida alati loetakse
3. Koos kirjanduslike kangelastega lapsepõlvest noorukieani
4. Elu on antud heategudeks
5. Armastuse katsumus
6. Milles on tänapäeva inimese jõud ja nõrkus?
9. Missugust osa mängib minu elus muusika(teater, kino, sport)?

Miks ei võiks eesti- ja venekeelsetel olla samad teemad lihtsalt eri keeltes?

Kommentaare ei ole: