reede, aprill 27, 2007

crash

Ma poleks arvanud, et ma üldse nii päevapoliitilistel teemadel siin sõna võtan, aga asi kisub ikka väga jubedaks juba. Mulle tuli nimelt sõnum, mille sisu oli selline: "Vabariigi Valitsus palub: jääge koju, ärge alluge provokatsioonidele. EV Valitsus." Vähemalt ajastus oli hea, sobib ideaalselt ühiskonnaõpetuse eksami aega. Asi näeb välja nagu nood Pariisi tänavarahutused, ainult et lähemal. Ja millegipärast tundub mulle, et Pariisis olid nood inimesed iseenda eest väljas (mis sest, et ka üles köetud), aga siin on neile lihtsalt läbi vene meedia ajupesu tehtud ja puudulikud ajalooteadmised aitavad ka asjale kaasa. Oleks see Trikimees ometi esimeses saates selle Pronksmehe ära kaotanud, oleks asi korras ja süüdi ainult tema, et "ups, trikk ei tulnud välja, ei saagi tagasi tuua". Üks vene naine ütles: "Tulin hommikul siia ja lausa pisarad tulid silma, nii häbi, nii häbi on sellises riigis elada!" (süüdistades riiki, mitte huligannide tegevust hukka mõistes). No minu meelest on ka häbi! Kes kuradid need lõhkusid poodide aknaid, pildusid Rahvusraamatukogu aknad puruks, põletasid R-kioskeid maha, lõhkusid bussiootepaviljone, laamendasid, räuskasid ja peksid inimesi? Vot ei olnud eestlased! Ja kõige toredam on veel see, et need eestlased, kes tahtsid natuke eemalt koju minna, peeti politsei poolt kinni, suruti maha ja tõmmati käed mingi lindiga selja taha kinni. Nendele, kes lõhkusid ja vandaalitsesid, ei tehtud suurt midagi, nad lihtdalt lipsasid politsei käte vahelt välja ja jätkasid oma tegevust! Ja autode ümberlükkamise ja kioskipõlengute ajaks oli politsei üldse kadunud.

No ok, see oli jälle ainult ühekülgne vaatenurk. See, mida eesti meedia kajastab. Aga on lihtsalt naeruväärne, kui pime ja loll on võimalik olla! See on täpselt seesama kultuuride kokkupõrge, millest ma ühiskonna arutluseski kirjutasin, mis sest et mitte sama näite põhjal. Aga jah, tegelikult on küll Eesti Vabariik süüdi, et pole suudetud venekeelsele elanikkonnale natukenegi ajalugu õpetada! Kuigi tegelikult on see õnnetu kujukene ainult ettekäändeks enda väljaelamisele, sest kui küsida kaakidelt, et miks nad seda teevad, siis esialgu ei oska nad midagi öelda, seejärel karjuvad "Rossiija-Rossiija!", siis arutavad midagi omavahel vene keeles ja lõpuks turgatab pähe, et "Aa, miks Ansip rüvetab surnuid?!". Aga ma ei saa sellest aru, et kui neile ei meeldi siin, siis miks nad ära ei lähe?! Mina küll ei elaks nii kaua sellises riigis, kus ma tunnen, et mind ei taheta, eriti kui mu kodumaa asub kohe siinsamas kõrval. Aga mulle sellest aitab, Dr House käib ja mul on esimest korda võimalus seda vaadata.

Aa, kolm asja veel.
  • Kas on normaalne, et ma lähen iga kord pärast metsaläinud eksamit ja ostan endale ühe paari velveteid? Täna lisandus veel muud kola ka. Ostuteraapia või lihtsalt laristamine?
  • Ja teine asi..kui ma raamatupoes rootsi-eesti vestmikku lappasin, siis esimesel leheküljel, mille ma lahti lõin, oli lause "Momsen pa(pean klaviatuurilt rootsi o üles otsima..) de flesta varorna är 18 %". Eks arva ära, millest jutt käib... Ja siis veel "Taasinvesteeritud tulu pealt tulumaksu ei ole" ja muud sellised ärikohtumise lõiku jäävad väljendid. Kellele neid küll vaja võiks olla?
  • Ja kolmandaks käisin ma passi tegemas. Ma polnudki varem käinud. Praeguses passi on allkirja asemel ju kolm tärni. Titade asi. Kuu aja pärast saab vast kätte. ID-kaardi ka.

Kommentaare ei ole: