esmaspäev, jaanuar 28, 2008

Keeruline on see maailmade erinemvuste klapitamine ikka. Kuna ma ikka veel ei tea midagi, siis hakkasin täna, pärast hariduse ja mis-minust/temast-saab-teemalist jutuajamist ühe kolleegiga, uurima, mis võimalused mul Iirimaal oleksid. Aga kuna mul pole siinsest süseemist aimugi, siis avasin esimese asjana wiki, et mingigi pilt tekiks. Ja tekkiski - arusaam, et need vaesed lapsed peavad siin iga natukese aja tagant igasugu eksameid ja valikuid tegema.. Ja et väljaspoolt süsteemi inimesel(või lihtsalt minul?) on asjale päris raske pihta saada. Või õigemini see, kas ja kuidas poole maa pealt süsteemiga liituda on võimalik, on küsimus.

Ma ei mõista, miks on igale aastale või kahele vaja eraldi nimetus panna, aitab kui kolm või enam kokku ühe nime alla käivad ju. Aga võibolla mulle ainult tundus nii..

Ja mulle tundub, et nende valikainete süsteem ja Ordinary/Higher tasemel eksami tegemise võimalikkus on Eesti omaga võrreldes selline, mis mulle rohkem sobiks.. Sobinud oleks. Sest pidevalt väikeste otsuste tegemine on paratamatus ja sellega saab kuidagi hakkama, ja kui üldine suund on teada, siis tuleks lihtsalt pakutavate valikute hulgast iga kord võtta see, mis kõige meelepärasem tundub, kuni alles jääb ainult üks või paar asja.


Igatahes jah, selliste lõbusate teemadega tegelen mina öösiti...

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ma tegin täna suure avastuse. Uurisin meie vana kooli (selle esimese vana õppeasutuse) almanahhi. Päris nõme on, kui su väikeõde liiga palju igale poole kirjutada armastab. Päris nõme on, kui ta sinust kirjutab, ja see seal avaldatakse. I feel so used :S

Suule ütles ...

:O Mida ta sinust kirjutas siis?? Naljakas mu meelest:P Mõni peab teie peres ka ikka eeskujulik ja püüdlik õpilane olema;) Millal ta siis kuhugi vahetusõpilaseks läheb? Oh, äkki ta jõuab veel enne Ameerikasse kui sina:P

Anonüümne ütles ...

Talle ei meeldi Ameerika, ja kuna ta kavatseb "maale elama minna", siis tõenäoliselt ta Eestist välja ei liigugi, kuigi tal on tohutud potentsiaalid igasuguste toetuste jms stipendiumite saamiseks. Nagu väike vanainimene, kes ei luba endal laps olla. Kohutavalt masendav.

Ei kirjutanud midagi olulist. No tead, need jutud, mida alguses kirjutatakse, kui nt inglise vms keelt õppida .. Aaaga, see on kuidagi nõme ja paljastav.

Muidugi, et ma ei unustaks, siis sinu nimi on seal raamatus ka olemas :P

Suule ütles ...

Sellise tuulega lendavad siin sõnad ka minema...

Igatahes, ma üritasin siin paar minutit tagasi midagi kirjutada, aga ära kadus.
Mille kuradi pärast minu nimi sinna raamatusse topitud peaks olema?

Ma ei kannata kohe üldse, kui inimesed oma potentsiaali raiskavad! Oleks ma ka üks neist taibudest, siis oioi, mis ma kõik teeks... Aga nüüd.. Maale elama mineku mõtet pole ma ka maha matnud, muide. Pooleldi vegeteeriv eluviis on mul juba käpas, kui veel interneti ka saaks, siis oleks lausa super. Eestis on see hea asi, et seal puid jätkub, nii et ei pea briketiga kaminasse tuld tegema:)

Anonüümne ütles ...

Dylan Moran rääkis oma show ajal sellest teemast, et kõik linnainimesed tahavad minna maale. Mulle ta argumendid meeldisid, miks ei peaks maale minema :p

Sa oled vilistlaste nimekirjas :P

Suule ütles ...

Vilistlaste nimekirjas on küll hirmus olla:p Eriti kui sina ka seal oled!;)
Eks ta tõsi ole, et pea iga linnainimene tahaks maal elada, 99% selleni kunagi ei jõua. Ja eks paljud tahavad fair trade kohvi või šokolaade osta, aga ikka tulevad koju Kalevi juurde. Või plaanivad trenni minna ja lubavad endale, et rohkem koogikesi ei söö jms. Ja keelavad endal rohkem kui tund või kaks päevas screen mediale kulutada, aga lõpptulemusena vahivad ikka kolm filmi ja istuvad veel Internetis kah takkapihta. "I think I could go on forever, baby":P