esmaspäev, oktoober 06, 2008

Talk is cheap because supply always exceeds demand.

Ma leidsin juhuslikult ühe Keeleabi lehekülje, kus on igasuguseid toredaid sõnu. Ma ei saa aru, miks peaks kirjutama millennium ja mitte milleenium, või kes küll mõtles, et sõna sponsima on kõige parem viis väljendamaks sponsoreerimist(mis, kusjuures, pole üldsegi lubatud), hädapärast(kas see käib kokku või lahku??) kõlbavat ka spondeerima.

Mis siis veel?
K:Kas õige on tekib või tekkib, lõpeb või lõppeb, satub või sattub?
V:Nende verbide puhul on mõlemad variandid õiged.
Ma saan aru, et sõnaga lõpeb/lõppeb on pidevalt see küsimus, aga et näiteks tekkib või sattub on lubatud... njaa.
Ja mulle ei istu üldse see, et nad soovitavad kasutada mingeid tehislikke n-ö lühendatud vorme näiteks patentima, litsentsima, struktuurima jms.

Sain kinnitust, et mul ikkagi on õigust kobiseda inimestega, kes ütlevad "taodeldakse", mitte taotletakse, samas pean meeles pidama, et tegeldakse ja tegeletakse on mõlemad lubatud.

K: Kumb on õige, kas importija või maaletooja?
V:Õige on importija, omasõnaga sissevedaja, sissetooja. Maaletooja on oskamatu toortõlge soome keelest.
Kas pole maaletooja mitte väga omaks võetud kõikide reklaamitegijate ja müügiagentide poolt? Aga lause oli hea ärapanija:P
Kasulik avastus oli, et minu pidev väljend "Ma väga vabandan, aga...." peaks tegelikult asenduma fraasiga "Ma palun väga vabandust, aga...", sest tuleb välja, et vabandama on hoopiski andeks andma.

Oleks väga tore, kui keegi mu vigu parandaks (ok, võib-olla mitte neid laiskusvigu, mis ma suht nimme sisse jätan, sest sidekriips on ju nii kaugel või suurtähe kopsamine/sõna kursiivi panek liiga tülikas, aga just neid põhimõttelisi vigu).
Kui keegi üldse viitsiks jälgida, mida nad ise ja ka teised inimesed suust välja ajavad ja mis kujul! Ja kui (pool)ametlikes kirjutistes (nt sisekorraeeskirjad vms nõuded, juhised) on lademetes õieti-õigesti/peale-pärast vigu ja siis veel mõned niisama suulised väljendid kirjalikul moel, olen ma ainuke, kel on imelik.

Ja ma olen tegelikult normidevaba eneseväljenduse poolt! Mõned asjad lihtsalt häirivad.

Kommentaare ei ole: