laupäev, september 11, 2010

maailm ja mõnda

"Välistudengid suhtlevadki suuremalt jaolt siiski isekeskis ning võin ausalt öelda, et erasmuslaste grupis on tunda tugevat kokkuhoidmist. Aga eks see ole ehk üsna arusaadav. Nad kõik on praegusel hetkel kuskil n-ö vahepeal – kaugel kodust, kuid mitte jäädavalt, otsimas seiklusi läbi iseseisvumise."

Kas see ei käi mitte kõigi kohta? Selleks ei pea küll Erasmus olema..

Kui tavliselt oleme igapäevaelujuttudega piisavalt hõivatud, siis kolmapäeval sattusime tavapäratult tühjas SS's (ma ei leia kuidagi mugavat ja külgejäävat lühendit Seomra Spraoi kohta...) B ja M'ga kultuurierinevuste ja 'võõras-tuttav' teemale (a la keegi Indiast pärit infotehnoloog ei julgenud Iirimaale saabudes sellise monstrumiga sõita nagu seda on eskalaator, sest polnud sellest varem midagi kuulnud jms) ja tabasin end jällegi "we'll always remain foreigners/immigrants" mõttelt. Mille tuntavaks kinnituseks on olnud paar pudikeelset telefonikõnet meie tükkideks pudenevast telefonist tööl:P

Ma vihkan ootamist. Paber aadressiga panga jaoks (see on absurdselt naeruväärne juba, et ka kolmanda järelpärimisega midagi ei muutu..), jah-sõna akadeemilisele puhkusele saamise kohta, et julgeksin end siin kursusele kirja panna (mitte et ma ebausklik oleks, aga..:P) ; kaks tööpäeva, et aktiveerida mu "konto" Torino ülikooli juures, et saaksin lõpuks korralikku infot ja kursused välja valida.. Neid on kindlasti veel.

Eile käisin Ballsbridge'is tervisetoodete tradeshow jaoks meie osa üles panemas. Šokolaadipüramiide ehitades ei tulnud puudust tunda möödujate kommentaaridest (a la 'ma tean, kus ma homme hommikusööki söön') ja üks Ameerika vanaonu seletas isegi kuidas ta ühe tuttava dehüdraatori-süsteemi parendas (mitte et mulle oleks need nano-lalalaaa terminid meelde jäänud:P) ja kuna ma ütlesin, et ma nädalavahetusel seal pole, tõi mulle maailma kõige väiksemad mahlapudelid:P Kuumutamata ja kümutamata, säilimiskuupäev 13. november.

Jei, ma suutsin oma läpaka ka laua pealt alla tõmmata. Hea on, et see laud madalam kui põlvekorgune oli.. Huvitav, mitu tehnikavahendit ma ära lõhkuda suudan..:P

Aa, veel.. Natashal vedeles autos DVD Burning Man festivalist (millest B just paar nädalat tagasi vaimustusega rääkis), mille ta mulle laenuks pakkus. Ühe ta sõbra tehtud. Maailm oleks nagu imetilluke..:)

Kuna me oleme B'ga mõlema otsustusvõimetud, siis leppisime kokku, et lähme homme rongi-või bussijaama (oot, seda ma ei mäleta, kumma kokku leppisime:P) ja hüppame esimesele asjale, mis läheb u tunni-pooleteise kaugusele ja kohta, kus me kumbki käinud pole.


Raua kirjutisest.. : "Meie olukord ei ole veel selline kui Leedus, kust eelmisel aastal lahkus 21 970 elanikku ehk siis umbes kaks Haapsalu või pool Pärnut, aga sisserändajaid oli ainult 6487. (Võrdluseks: Eestist väljarändajaid oli 4647, sisserändajaid 3643.) Üks mu tuttav kirjutas mõni aeg tagasi oma Skype’i tunnuslauseks, et „leedulased ei emigreeru, nad evakueeruvad”." Taibukas. Või see.."Kuid olukorras, kus Soomes ja Rootsis on kõrgharidus tasuta ja mitmed sealsed ülikoolid kuuluvad Euroopa parimate hulka, tähendaks kõrghariduse tasuliseks muutmine Eestis massilist ajude väljavoolu. Niigi on Eesti Euroopa riikide seas nimekirja lõpuotsas nii tasuta kõrghariduse kättesaadavuse kui ka õpitoetuste poolest. See tähendab, et isegi tasuta kohal õppimine võib majanduslikult halvemini kindlustatud perede lastele juba praegu üle jõu käia – kuid väiksemate linnade ja maakoolide lõpetajad on kõrgkooli pürgides juba algselt halvemas seisus, sest suuremate linnade parimad koolid valmistavad riigieksamiteks paremini ette. Väga küüniline on neis oludes oletada, et sama õppemaks kõigile asetab ülikooli pürgijad võrdsesse olukorda. Lennukipilet maksab vähem." :P Right you are!;)

Kommentaare ei ole: