teisipäev, juuli 07, 2009

esimene juuli ja Bristol

Viimane Dublini hommik oli päris teguderohke. Läksime J’ga jälle koos uksest välja, ehk siis et äratus oli taas 6 kopikatega. Eelmisel õhtul talle helistades tuli välja, et ta oleks peaaegu et 11ni tool olnud. Ja ei, ta ei tööta kuskil sellises kohas nagu mina “kunagi”. Neil on lihtsalt mingi kvartali lõpp ja hullumaja. Anyway.. Otsustasin, et ei saa teist korda Dublinist nii lahkuda, et pole presidendi majakest näinud. Ma loodan, et see oli ikka õige maja:P Phoenixi park on lihtsalt tohutu!! Ja nagu meie pisikest Kadriorgu, ei suudeta ka toda täielikult korras hoida, nii et sumpasin läbi kõrge heina (öö otsa oli sadanud ja hommikulgi tibutas veel;P) lühemat teed pidi, aga väga lähedale nagunii ei lastud.
Eile õhtul olin korraks CS järele vaadanud, ega uudiseid pole. Üks Dublinis viibiv rootslane/itaallane pakkus välja, et võiks kohvi jooma minna, nii et pidin pargist piisavalt vara tagasi jõudma, et veel õigele bussile ja parasjagu õigeks ajaks lennujaama jõuaksin. Jõudsin. Pargist tagasi, juttu ajama (tundsin end erilise latatarana..) ja ka lennnujaama. Aga vahepeal nägin veel teel neid toredaid inimesi, kelleks ma peaaegu oleksin saanud:D Ma lihtsalt ei saa, nad on nii ägedad!! Äkki järgmisel suvel…;) Kuna olin enne ülisoodsalt endale tänavamüüjatelt 12 banaani soetanud, ja ärasõiduni oli vaid mõni tund aega, siis andsin fundraiser J.’le ka kaks banaani, et äkki meelitab endale mõne heategija lisaks:P Sain veits taustinfot ka, aga kuna mul polnud aega oodata, millal nende lõunapaus hakkab, siis see vestlus jäigi vaid kümneminutiliseks. Aga loodan neid selle kuu jooksul veel näha:)

Lend, muide, jäi väljumisega 40 minutit hiljaks. Aga kuna mul oli vaja enne kõik kotid tühjaks süüa-juua ja osa asju ära visata (nagu see “uus” valge pluus nt:P) ja igasugu muud jahmerdamist oli ka veel (Dublini lennujaamas on paras kaos, võimalik et ümberehituse pärast), siis polnudki aega arvutit välja koorida. Ja mu põrsakujuline kott lubati läbi:) Aga seda kogu mu Wicklow materjale ohverdades :(

Igatahes, Bristolisse lennates üritasin aru saada, mis kohal me parasjagu asume, aga ta keerutas muudkui ringi, nii et ma ei saanudki aru, kus need lõigatud külgedega järvekesed seal mägede vahel siis on. Lennujaamas oli toredalt palju infot. Kasulik brošüürikene busside kohta, kus kogu ajakava, hinnatabelid, marsruudikaart ja veel linna kaart ka:) Oleks igas kohas nii hästi organiseeritud, poleks mul üldse põhjust muretseda.

Hiljem lisatult:
Oma majutaja Timiga kohtusin bussijaamas, kuhu ta mulle pooljuhuslikult õigel ajal vastu sattus tulema. Siuke laheda oleku ja vaba jutuga tüüp. Äsja ülikooli lõpetanud ja pärast pikka tööotsingut tööl mingis kohas, mis talle väga ei meeldi ja kuhu ta pidi vaid kolmeks päevaks jääma, aga nüüdseks oli kolm nädalat möödas. Aga tema tüdruk Laura tegeleb parasjagu töö otsimisega. Ei ole see siinmaal ka nii lihtne midagi, kui tahta korralikku tööd, mis ülikooliharidusega kooskõlas.. Ja Laura kaksikvend Neil(kes oli ka Timi hea sõber ja klassivend)oli selline, et ma ei saanudki lõpuks teada, mis tööd ta nagu ametlikult teeb, aga igatahes oli nende majas üks tuba, kus seisis kõikvõimalikke pille. Nii tore oli, et nad nii perekondlikult elasid:) Õhtuti tegid koos süüa ja küpsetasid. Neil tegi ükskord näiteks superhea apple crumble'i!! Maja oli ka hästi hubane ja valgus langes headest nurkadest. Vannitoas, mis asus ülemisel korrusel, oli katuseaken, mis tegi kogu vannitoa mõnusasti helgeks. Ühesõnaga väga tore oli kõik!:D Bristol jättis üldse väga avara ja helge-valge mulje. Eks see ole vist ilmade "süü" ka veits, aga sellegipoolest. Sadas ainult korraks, ja selle kannatasin ka katusenurga all oodates kenasti ära. Bath muide jättis ka väga hea mulje! Ma mõtlesin, alguses, et mis ma neid rooma vannikesi ikka vaatama lähen üldse, käin parem niisama ringi. Ja kuna just tol päeval oli tapvalt soe (sain oma esimesed päevitusrandidki), siis see ringijalutamine muutus nii väsitavaks, et õhtupoole päikese taandumise aegu otsustasin ikka muuseumis ka ära käia. Ja minu suureks üllatuseks oli see vägagi asjalik. Eriti see audiogiid, mis rääkis kõiksugu põnevaid asju. Näiteks et sealt vannide (mis nende kohta eesti keeles tegelikult öeldakse? ongi lihtsalt nii labaselt või?) põhjast on leitud ilusaid värvilisi kivikesi, millest mul ka pilte on (aga mille nime mul meeles pole), ja sinna sattusid nad just sellepärast, et soe vesi lõi selle kinnitusaine, millega nad sõrmuste küljes olid, lihtsalt lahti:) Igasugu muid põnevaid detaile räägiti ka, aga minu mälu ju... Ja eks ajaloo kohta oleks ka kindlasti teada saanud. Mina lihtsalt kujutasin ette, kui mõnus oleks seal nüüd(selle palava päeva õhtul) lösutada ja dionüüsiat pidada:P

Aa, Bristolist pärit UK tuntuima graffitikunstniku Banksy näitusel käisin ka. Ta ei tee mitte ainult graffitit, vaid ka lihtsalt igasugust ühiskonnakriitilise tooniga värki. Väga paeluv ja geniaalne. Ja eriti äge oli see, et lisaks tema tööde saalidele oli kogu muusemi peale laiali laotatud teatud töid, mis sinna algupäraselt ei kuulunud, nii et ka kuivade topiste vaatamine muutus palju põnevamaks, kui nende hulgast midagi kiiksuga otsid/leiad. (Ja näedsa, temast räägitakse isegi Eestis;)

Kokku olin Bristolis siis saabumispäeva õhtu(käisime ühes väga stiilses pubis gig'iõhtul), kaks tervet päeva ja neljanda päeva hommikul läksin taas lendu. Aa, ühe Bristolis elava prantslasest CS'iga sain ka kokku. Tal oli kaasas ka itaallasest majanaaber, kes inglise keelt ei rääkinud, ja natuke pärast kohtumist saime tema teise majanaabriga (prantsuse neiu) kokku. Flavi oli natuke svipsis, aga ülilahe:D Ta olevat selle õppeaasta Bristolis viivinud ja postdoktorit teinud. Neil on töökaaslastega(mingi 15kesi) komme igal reedel pubisse lõõgastuma minna. See on siin üldse paljudel kombeks... Vabalt võtmist ja lõõgastumist on päris palju. Nii et ma mõtlesin kohe kergendatult tagasi, et vähemalt nenedega võrreldes olin ma kevadsemestril ikka veel väga asine:P

Kommentaare ei ole: